EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Mozaïek!

mozaiek_vlinders
Mozaïek
is een kunstvorm waarbij een grote
afbeelding wordt vervaardigd uit een
groot aantal kleine gekleurde steentjes,
die in een vloer of wand worden gemetseld.
Met glas is het mogelijk een glas in lood-mozaïek te maken.
In de Griekse en Romeinse tijd werden in luxe villa's
mozaïeken gemaakt, waarop afbeeldingen van keizers,
goden of taferelen van alledag te zien waren.
Op diverse plaatsen in Europa zijn mozaïeken
teruggevonden die tot op de dag van vandaag
goed bewaard zijn gebleven.
Denk maar eens aan Gaudi in Barcelona!

park guellkastje

Mimosa mozaiekKlik op de foto om naar de bron te gaan!

3 opmerkingen:

  1. Helemaal mijn "pakkie an"Anna..prachtig!!....mozaieken is een van mijn lievelingshobby`s....als ik je post zie krijg ik er gelijk weer zin in...
    groetjes en een fijn weekend Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee wat ben jij ijverig ik kan het bijna niet bijhouden :)) mozaiek heb ik al gedaan, zo leuk, alleen neit emer te doen met het snijden handes willen dan niet mee doen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow zo mooi nog nooit gezien eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen