EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Flower Fairies

CMBarkerc1920     
Cicely Mary Barker werd geboren
in Croydon, Engeland op 28 juni 1895
ze is gestorven in Worthing op 16 februari 1973
Ze is de illustratrice van de zeer
bekende en geliefde Flower Fairies.

lavender

Cicely Mary Barker was niet in staat om
naar school te gaan doordat zij aan epilepsie leed,
en werd dus thuis opgeleid, waar haar creatieve
tekenen en schrijven werd gekoesterd en
ontwikkeld op zeer jonge leeftijd.
Op dertien jarige leeftijd werd Cicely ingeschreven
bij de Croydon Art Society.

In 1923 werden Cicely Mary Barkers bloemensprookjes,
illustraties en verzen gepubliceerd.
Dat waren de Flower Fairies of the Spring,
de eerste van de Flowerserie.
Haar sprookjesafbeeldingen kwamen erg in trek,
vooral geliefd bij Queen Mary die regelmatig
ansichtkaarten verstuurde naar vrienden,
met name de illustraties van Elfen en feeën,
die werden gepubliceerd in 1918.
www.flowerfairies.com

The_Seagull_Messenger Where_the_Wild_Duck_Had_Their_Homes

De wind is koud,
Het voorjaar wil maar niet ontwaken.
Het is al Maart, de bomen zijn nog bruin.
De maand April zal alles mooier maken,
Maar nu is het nog winter in de tuin.

O nee, kijk daar, de bladerloze takken
Van de sleedoorns in de heg
Zijn al versierd.
Pas op de doorns,
Als je die sterretjes wilt pakken;
Ik heb vandaag mijn lentefeest gevierd!

Cicely Mary Barker

black thorn

JULLIE WETEN VAST NOG WEL
DAT IK LANGE TIJD ZIEK BEN GEWEEST EN
NOG STEEDS NIET ECHT OPGEKNAPT BEN
EN SOWIESO NOG NIET VEEL ENERGIE HEB!?

IK WIL GRAAG EVEN, VIA DEZE WEG,
AL MIJN TROUWE LEZERS EN VOLGERS
DANKEN VOOR JULLIE LIEVE REACTIES
EN BERICHTJES VIA MAIL.

ALHOEWEL IK HEB SOMS OP HET PUNT HEB
GESTAAN
OM DEZE BLOG TE SLUITEN
HEB IK,
TOCH OOK MEDE DAARDOOR,
STEEDS MAAR WEER DE MOED GEVONDEN OM
DOOR TE GAAN MET DIT BLOG!

EN IK MOET EERLIJK BEKENNEN
DAT ME DAT TOCH OOK ERG GOED DOET
EN IK VIND HET DAN
OOK HEERLIJK OM ZOVEEL INSPIRATIE
TE ZOEKEN EN TE VINDEN
OP INTERNET EN DIE
WEER DOOR TE GEVEN AAN JULLIE…

IN DE HOOP DAT JULLIE NET ALS IK
GEINSPIREERD
WORDEN DOOR DE VERSCHILLENDE CREATIEVE
MENSEN OVER DE WERELD!

NOGMAALS DANK  heart EN
EEN HEEL FIJN WEEKEND GEWENST
VOOR
AL
MIJN LIEVE BLOGVRIENDEN!

AttheWindow

2 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat als je je niet goed voelt, dat bloggen op de laastste plaats komt.
    Toch ben ik blij dat je er mee wilt doorgaan, want ik vind je blog fascinerend.
    Waar je al die creaties vind op het internet, ik zou het niet weten.
    Om dat allemaal te vinden, wat je op je blog laat zien, zitten vele uurtjes zoeken op het internet.
    Dus ik ben blij dat je toch de kracht vindt om dat met ons te willen delen.
    Bedankt.
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het boek ook van Cicely Mary Barker het is een schitterend boek en heb kaarten gemaakt van de gedichten
    als je het leuk zou vinden kan ik je zo een kaart toe zenden
    als je dan je adres in mijn mail plaatst
    baukjesiekman@home.nl
    ik wens je voor de komende tijd heel veel beterschap toe
    en ik geniet elke keer weer van je schitterende site
    sorry dat ik zo laat reageer maar ik zit op dit moment met behoorlijk wat spier pijn dus even geen filigraan
    Lieve Groetjes Baukje

    BeantwoordenVerwijderen