EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Tiffany~

Bij deze techniek wordt het glas voorzien van
koperfolie en worden de glasdelen
vervolgens aan elkaar gesoldeerd.
In tegenstelling tot glas-in-lood kan er
met Tiffany verfijnder worden gewerkt.
en
Met deze methode kunnen niet alleen platte
maar ook driedimensionale vormen gemaakt worden.

groen glas


Deze hanger heb ik gemaakt met de Tiffany techniek!
Het glas wat ik gebruikt heb, was al groen gevlekt
met hier en daar een zwarte streep. (Lengte +/- 8cm)

Met een ornament erop uit mijn kralendoos en in ‘t
midden een groen gekleurde Swarovski steen
geplakt, is het een prachtig sieraad geworden!

De hanger is nu zover af, Ik wil er alleen nog 
een bijpassende ketting bij maken
van mooie glaskralen!
Die laat ik nog wel een andere keer zien!
~~~
Via onderstaande link kom je op een site
waar je kunt zien en lezen hoe een Tiffany lamp
gemaakt word. Dan word het je waarschijnlijk
duidelijk waarom dit soort lampen zó erg prijzig zijn!
(Engelstalige tekst)

http://www.handmadetiffany.com/

4 opmerkingen:

  1. JOH!! Wat schitterend!! Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat je NIET kunt, lol.

    Geweldig gedaan, echt heel mooi. Zelfs die kleur vind ik (rose liefhebber) erg mooi ♥♥

    Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zeg een echt kunstwerkje......
    Super.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vindt het geweldig mooi
    Ik ben trots op je schat,
    je bent een echte kunstenares
    Ik ben benieuwd wat er nog meer
    allemaal uit je atelier te voorschijn komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wooow dit is prachtiggg...jij maakt trouwens allemaal erg mooie dingen...ook met verschillende technieken!
    jij vroeg mij over de achtergrondjes van de fairykaartjes...dat heb ik gedaan dmv brayeren....op de site van Laviniastamps staat het duidelijk uitgelegd

    http://laviniastamps.com/how-to/

    ik hoop dat je er wat aan hebt

    groetjtes Janny

    BeantwoordenVerwijderen