EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Je eigen Papier kleuren deel 3~

Afbeelding 148    Deze keer heb ik mijn witte papier gekleurd met
Walnut Ink Crystals.
Dit zijn zwarte korrels die oplossen in water,
hoe meer korrels, hoe donkerder het water! 
..wel goed schudden en/of roeren!!!

Afbeelding 149Ik bewaar het mengsel altijd in een afsluitbaar potje,
het bederft niet, dus je kunt ‘t heel lang bewaren.
(indien nodig) 
Ik verf het altijd met een zachte kwast!

Als de kleur niet donker genoeg is,
kun je altijd een paar korrels aan toevoegen,
en dan wel weer even goed schudden of roeren.
Je kunt er ook kant mee kleuren, zoals ik hier heb gedaan.
zodat het papier en ‘t kant in dezelfde tint is!

kaart001
Deze kaart heb ik er uiteindelijk van gemaakt!
Het paard en tekst zijn van ‘Magnolia’
Het hekje is ook ingekleurd met deze Crystals!

waterkwast Het paard is ingekleurd met Distress inkt
en een speciale waterkwast.
Deze kwast heeft een reservoir waarbij er
af en toe een beetje water vrij komt!
Leuk om eens uit te proberen!!!

Groetjes en veel knutselplezier!!!

3 opmerkingen:

  1. Wowww Anna,wat is dit schitterend,prachtig ingekleurd zeg.
    Ik heb er nooit van gehoord met die korrels,waar kan je die knopen,en zijn er meer kleuren van?

    Liefs Riet.x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anna, kun je zeggen waar je de walnut crysals kunt kopen?
    hoor graag even van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo Grethilde
    ik denk dat je de betere hobbywinkels zou kunnen proberen of anders op internet zoeken om online te bestellen, je kunt ook op internet vinden hoe je het zelf kunt maken.
    liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen