EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Stickerverven~

Ik heb met speciale stickerverf deze hedera bladeren
geverfd, na droging kun je ze van je sheet verwijderen
en op een gladde ondergrond plakken
zoals op je raam of op de keuken / badkamer tegels
of zoals ik gedaan heb, op deze windlicht,
die ik een week of 3 geleden op een
rommelmarkt vond voor 1 euro!

 
    De kerstballen in glanzend of mat wit!
te koop bij de Action!
  
Als Ik ons huis in kerstsfeer verander
dan wil ik hier nog een snoer met lichtjes in doen
die ik nu nog op de vliering heb liggen bij de rest
van de kerstspullen. Dan zal het windlicht
nog een stukje mooier worden, en zeker ‘s avonds!!!

marabu_fun_en_fancy
Uitleg stickerverf:

Kies een leuke afbeeldingen en steek
die in ‘n insteekhoes
Trek nu met contourverf de omtreklijnen over
(niet te dunne lijnen maken)
Laat de lijnen even een beetje aandrogen
en Kleur dan de vlakken in met stickerverf.
Laat geen ruimte tussen de kleur
en de contourverf.

Met een satéprikker kun je de verf
gelijkmatig over het vlak verdelen.

Laat als je alles hebt ingekleurd,
je decoratie 24 uur drogen alvorens
je ‘m verwijderd van je insteekhoes!

 

Veel knutselplezier!!!

6 opmerkingen:

  1. Hoi Anna, dat lijkt niet al te moeilijk.
    Die contourverf is dat ook een stickerverf?

    Zal straks eens gaan kijken in het hobbywinkeltje.

    Het ziet er leuk uit zo, en met lichtjes erin zeker!
    Wat heerlijk toch, die rommelmarkten!!Daar door blijven we aan het knutselen!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Thea
    Ja, deze verf is in contouren en inkleurverf verkrijgbaar!
    de contouren is dikker en strooperig, speciaal voor de lijntjes en is er in de kleuren, goud, zilver, zwart grijs en lood.
    bij de andere kleuren heb je heel veel keus!
    er is ook nog een ander merk te koop, maar deze Marabu vind ik het prettigste werken, vooral de contourenverf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt ik heb het merk genoteerd. Ga straks even kijken.
    En een heggemus was het zeker niet, die heeft een nest in de tuin gehad dit voorjaar. En ziet er heel anders uit.Ook mooi!!
    Hij was echt groen, zoals een groenling, ik tip op een tjiftjaf of fitis. En z'n buikje was geel/beige.
    Stom misschien, maar ik wil altijd graag weten wat ik zie !!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit leuk,nooit geweten,je windlicht is prachtig geworden en zal idd nog mooier worden met lichtjes erin,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi zeg....
    Het beeld is ook een plaatje om te zien.
    Geniet ze en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen