EEN BLOG VOL MET HANDIGE TIPS EN VELE IDEEËN OVER HANDWERKEN EN KNUTSELEN!!! .

TIMELESS TREASURES.....SIMPLE PLEASURES



~Speelgoedkisten~

Ikke en de dames hebben 4weken vrijaf van het knutselen!
De knutselavonden zijn tijdelijk stopgezet…

Deksel Junglebook kist

Maar om nou 4 weken niet te bloggen vond ik tever gaan!
Vandaar deze post over wat ik
jaren achtereen geschilderd heb,
maar tegenwoordig niet meer doe!
Nl. SPEELGOEDKISTEN!

Zijkant Junglebook kistZijkant Pooh kist

Ik beschilderde ze alleen maar op bestelling!
Soms had diegene die de kist bestelde, zelf een thema
gekozen en soms mocht ik het thema ook zelf bepalen!
 Voorkant Care bear kist 
Dan werd het meestal iets van Disney,
Dat vind ikzelf het leukste onderwerp,
vaak met hele aandoenlijke figuurtjes!
De rest is eigen fantasie, zoals bomen, planten,
bloemen, hekjes en zelfs mieren en vliegen
schilderde ik vaak op de kist.
Voor de kinderen was ‘t dus vaak een zoekplaatje,
wat een leuk tijdverdrijf bleek!!!

Detail Boze Wolf  
Ik heb er altijd heel veel werk mee gehad.
Het begint met de kist in elkaar schroeven,
dan het schuren en het grondverven
van de zijkanten, boven- en voorkant.

Detail Onderwaterkist  
In de tussentijd was ik dan al aan het bedenken
wat ik erop zou schilderen, daarna tekeningen zoeken
en/of maken, De verdeling van de figuren en
daarna begint het echte werk pas!

Detail Lucky Luck kist
Ong. 3uur per dag schilderen, en dan 8weken achtereen,
behalve de weekenden.
daarna nog 3x lakken voor bescherming!
 Jungle kist 
Tegenwoordig zijn de hoge prijs van de kisten
en het werk wat ik mee heb, dat ik ze niet meer kan
verkopen onder de 100euro.
Dus dan houd het voor menigeen op!
Ik heb er in totaal bijna 40 stuks geschilderd,
en dat vind ik ook wel welletjes,
ondanks dat ik het altijd met veel plezier heb gedaan!

2 berenkistberenkist
Deze kist was van die mevrouw zelf!
Ze verzamelde beren en het was de bedoeling,  
dat alle berenkleding die ze had, daarin kon opbergen!
Ik mocht zelf bepalen wat ik schilderde; logisch dus
dat ik  daar 2 beren opgeschilderd heb,
wel met echte knoopjes en een kantje als kraag!
De beren zelf heb ik met zand geschilderd, zodat ze
aanvoelen als een ruwharige beer.
Ze was heel tevreden en vond ‘m helemaal super!!!

Onderwaterkist binnenin

Soms schilderde ik ook tegen meerprijs de binnenkant
van de klep omdat de kist vaak zal openstaan.
Zoals hierboven; Detail van het geheel
De vader van Ariël (Disney) op de Onderwaterkist!

Onderwaterkist voorkant Peter Pankist voorkant Disney Disney

3 opmerkingen:

  1. Joh wat mooi!!!! Die ene met die beren schattig!! Ik heb ook idd wel eens een kist beschilderd en de tijd die je erin hebt zitten...Die 100 euro is dan wel het minste wat je ervoor moet vragen, maar ja de meeste mensen zien er dan idd van af. Heb er toen eentje verkocht en daarna nooit meer, lol. Nou ja, het was leuk om te doen en later ben ik begonnen met kleinere dingen te maken en dan te beschilderen. Heb nog al het verf en wil deze winter ook weer met iets beginnen. Plannen, plannen, maar de tijd he, lol

    Liefs....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat is dit schitterend allemaal Anna.
    Die beren kist die vind ik het moois.
    Wat een kunstwerken zeg.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anna,

    Bedankt voor je reactie op ons blog!! Mijn reactie is een beetje laat, maar ja, je kent het wel: tijd tekort!! Jij hebt ook mooie speelgoedkisten gemaakt,zeg! Er gaat i.d.d. veel tijd inzitten, maar het blijft leuk om te doen. Op dit moment zijn we er om gezondheidsredenen even mee gestopt maar we zijn wel van plan om het binnenkort weer op te pakken.

    Fijne jaarwisseling!
    Sigrid.

    BeantwoordenVerwijderen